18.2.10

yeni ifade biçimleri

Bugün gördüğüm bir reklamın, reklam olduğuna inanamadığım sözleri aşağıda...

Don’t just like.
Like is watered-down love.
Like is mediocre.
Like is the wishy-washy emotion of the content.
Athletes don’t do it for the like of a sport.
Artists don’t suffer for the like of art.
There is no I like NY t-shirt.
And Romeo didn’t just like Juliet.

Love.
Now that’s powerful stuff.
Love changes things.
Upsets things.
Conquers things.
Love is at the root of everything good that has ever happened and will ever happen.

-----

Ben henüz gençken "senden çok hoşlanıyorum" lafını duyduğumda şoke olmuştum. Nassı yani? Hoşlanmak ne demek..delikanlı adam sever falan moduna girmiştim...Öyle bir ayrım yoktu dilimizde benim sevmenin ne demek olduğunu anlamaya başladığım zamanlarda...Tabii sonra dilimize yerleştirdi bu.."Hayır...hayır yanlış anladın sen...ben onu sevmiyorum ama ondan hoşlanıyorum"...
Hatta böyle bir ayrımı yapabilmek bir zorunluluk haline dönüştü...
"olur mu canım; iki günde hemen sevilir mi bir insan olsa olsa hoşlanmıştır..."

tıpkı

"...yı sizlerle paylaşmak istiyorum"lafının yerleşmesi gibi...Eskiden yoktu öyle birşey...öğrendiğin birşeyi paylaşmak istiyorum demezdin... o zamanlar önceden öğrendiğin birşeyi başkalarına anlatmak isterdin...
Ya da bir deneyimini o anda seni dinlemekte olan insanlarla paylaşmak istemezdin...deneyimlerinizi onlara aktarmak isterdiniz... Paylaşmak adeta bir lütuf içermekte ve benim bildiğim dilimizde bu eskiden yoktu, bildiğin birseyi paylaşmak senin görevindi...lütfettiğin birşey değil...Ne var ki bu ifade yavaş yavaş günlük dilimize ingilizceden girdi...

bir de birisine birşey yaptırmak istediğiniz zaman "nokta noktayı, nokta nokta yapmak isteyebilirsin..." demek gibi bir kalıp oluştu. Bu kibarca söylenmiş birşey...yani "bak ben sana hatırlatıyorum bunu şu şekilde yapmak isteyebilirsin"...eskiden yoktu böyle bişi... eskiden hadi yapıyosun vardı...

Ben bütün bu yeniliklerden hoşlanıyorum ve konu hakkındaki düşüncelerimi sizlerle paylaşıyorum. Sizlerde belki arkadaşlarınızla paylaşmak isteyebilirsiniz ;)

Konu nerelerden nerelere geldi..:)

Hiç yorum yok: