19.4.10

Krakatoa'dan Oslo'ya

Norveçli sanatçı Edvard Munch'a ait bu tablo'nun orijinal ismi- The Scream of Nature imiş. Biz genellikle onu Scream olarak biliriz.

Munch "iki arkadaşımla yürüyordum. Güneş batmak üzereydi. O sırada gökyüzü kan kırmızısı bir renge büründü. Tükenmiş bir halde durdum ve oradaki çitlere dayandım. Arkadaşlarım yürümeye devam ettiler. Ben ise endişe içerisinde titriyordum ve o sırada doğanın içinden gelen sonsuz çığlığı hissettim. " diyor kendi güncesinden alınmış cümlelerle.

Munch'un tanıklık ettiğini söylediği bu olayın, Norveç'ten çok uzakta, Endonezya'da patlayan Krakatoa yanardağı olduğu rivayet ediliyor. Krakatoa 1883 yılında patladıktan sonra 36bin kadar insan hayatını kaybetmiş ve Avrupada Kasım 1883 ile Şubat 1884 tarihleri arasında çok canlı kırmızı renkte gün doğum/batımlarına sebebiyet vermiş.

Hiç yorum yok: