8.4.10

Tous les matins du monde


Evvveeeet.....

Amaaaaaan sen de; senin müzik zevkini de bir türlü anlayamadık gitti diyorsanız haklısınız; ben de anlamış değilim :) Zira o zıp zıp dans müziklerinin, bang bang kafa sallama ritmlerinin yanısıra klasik müzik ve özellikle barok müzik seviyorum. Napiiim, "ben böyleyim". (Ayten Alpman'ı da anmış olalım böylece)

Gideceğim konser Jordi Savall konseri. Ha pardon söylemeyi unuttum ben bugün bir konsere gidiyorum da...O halde baştan alalım :) Gideceğim konser Jordi Savall konseri...Kendisi viola da gamba üstadı bir Katalan. Ben onunla yıllar önce bir Gerard Depardieu şaheseri olan "Dünyanın Tüm Sabahları" filmi sayesinde tanışmıştım ve işte ondan sonra ne ben onu bırakabildim ne de o beni...:) Fakat o da ne...İlk konserinde bir de ne göreyim? Karısı ve kızı da orada, kalbim burkulmadı değil...Oldu mu ya Jordi dediydim kendi kendime, böyle mi söylemiştin sen bana? Şaka şaka... Kızı mükemmel bir sopranı, karısı ise Lir sanatçısı...Yani öyle bir müzik ziyafetiydi ki hala unutabilmiş değilim. Hele de Aya İrini'nin o büyülü ortamında...

Şimdi bu sefer ise daha da ilginç bir projeyle burada. Istanbul adını verdiği projesi ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Osmanlı müziğindeki Ermeni ve yahudi üstadların müziklerini çalacaklar konserde...Ney, Vioala da Gamba(viol) kanun, kemençe, ud, tambur bir arada...Ne güzel bir şenlik olecek yarabbim :)

İşte size bir Jordi Savall performansı: Recercada/Ortiz Diego



Hepimize haaaarika bir haftasonu dilerim.

2 yorum:

indis dedi ki...

biz de bu konser çıkışı arkadaşlarımızı toplamaya gidiyoruz :)

FUNdy dedi ki...

Aaa...siz gelmeyin ben geleyim...