1.3.11

Akıl Sınırlıdır, Aptallık Sınırsız

Siz hiç modern palyaço oldunuz mu?

Efendim, futuristika.org'da tanımlandığı sekliyle "modern palyaçoluk kökenleri sessiz sinema ustaları Buster Keaton, Charlie Chaplin gibi ustalara dayanan teknik; çağdaş sahne sanatçıları tarafından dans, juggling, müzik, akrobasi, mim gibi farklı disiplinlerden beslenerek yaratılan özgün palyaço karakterin seyirciyle buluşmasıyla şekillenen bir yolculuk."

Ben Modern Palyaçoluk konusunda Güray Dinçol tarafından yönetilen ve kendisinin bizzat eğitmeni olduğu bir atölye çalışmasına katıldım. Atölyede hedef, benim de sahne üstünde sergileyebileceğim bir numaramın ve bir palyaço karakterimin oluşmasını sağlanmaktı. Sonuçta kendi komiğimi, tamamen kendi malzememden yola çıkarak ortaya çıkartmaya çalıştık. Sadece kırmızı bir burun kullanarak ‘durum ve an komedisi yaratmaya çalıştık. Aman ne keyif , ne keyif...nasıl bir kahkaha tufanı. Herşeyi canının çektiği kadar abartıyorsun... Keyfini çıkara çıkara, ballandıra ballandıra derinleştiriyorsun olayı. Seyirci ile bağ kurarak, ondan gelen tepkileri değerlendirerek, yanında, sağında solunda olan bir nesneyi farkederek komikliği ortaya çıkarıyorsun. İşte o yüzden de akıllı değil, aptal davranıyorsun. Aklını devreden çıkartıp tüm aptallığınla kendini zorro sanan bir karakteri canlandırıyorsun mesela. Ya da tüm aptallığınla sahile bile yüz ton makyaj ve takı ile giden çıt kırıldım bir kızı...Çünkü akıllı olursan sadece bir gözlük takıyorsun. Oysa aptal olursan, daha geniş bakıyorsun, sınırsız ve tüm doğallını paylaşıyorsun seyirciyle...ve seyirci bunu çooook seviyor. Tabii sen de...:)

Neyse ben bu atölyeye katılalı neredeyse 1 yıl oldu. O gün bugündür artık cirque du soleil benim için daha bir anlamlıydı. O yüzden sehrimize arz-ı endam ettiklerinde pek sevindiydim. ilk gün gittim gösteriye. Palyoçoluk adına "keşke daha fazla gösterileri olsaydı dedirtecek kadar enfes bir tat bıraktırlar" ağzımızda. onun dışında da zaten bir rüya, bir masal alemi kurgulamışlardı ve o şekilde de donatmışlardı mekanı...Binbir kere tebrik ediyorum. Renkler, kahramanlar...adeta bir Tim Burton filminin içinde gibiydik yani... o kadar demiş olayım size...

Gitmediyseniz gidin..

Bi de size bir Cirque Du Soeil gosterisinden süper bir palyaço gösterisi...Bizim buraya gelen değil..Umarim en kısa zamanda başa CDS gösterileri gelir kasabamıza.


Hiç yorum yok: