21.5.12

Pazar Sohbeti

Bugün bir programda Orhan Pamuk ve Şevval Sam vardı. Orhan Pamuk'u bizim üniversitede bir sohbette dinlemiştim daha önce ilk kez. O zaman da konuşması aksıyor gibi gelmişti, şimdi de. Öyle ki ne söylediğini takip edebilmek için normalden daha fazla özen göstermek gerekiyor. Fazıl Say'ınki gibi bir konuşma bozukluğu değil ama düşünce hızına yetişme ve ayni zamanda o anda en doğru kelimeyi bulma telaşından mütevellit bi duraksama durumu var Orhan Pamuk'un. Bi de ellerini her kelimeyle birlikte çok fazla sallıyor. Öyle ki gramafon kolu gibi sanki sadece ellerini salladıkça konuşabiliyormuş gibi geliyor insana. İlginç bi şahsiyet netekim. Üniversitedeki sohbette, ne müzik dinlersiniz diye sormuşlardı; ben müzik dinlemem konsantrasyonumu bozar, müzikle gerçek hayal alemimde olmadığımı düşünürüm diye çevap vermişti. Demek bir gerçek, bir yalancı hayal alemi varmış kendisinin ve o hangisinin hangisi olduğunu bilebiliyormuş. Ben o zaman puanımı vermiştim kendisinin zaten. Müziksiz kalmış bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir eh Orhancım demiştim. Edebiyatçımızı selamlayarak geçelim. Programda bir Şevval Sam vardi ki aman allahım o ne güzellik, o ne zariflik! Nefis bir siyah elbise, şahane kristal küpeler, topuz ve o yemyeşil gözler. Ayrıca konuşması, kelimeleri kullanışı, kendisini ifade gücü takdire şayan. Bir de bir klasik türk müziği yorumlayışı var kı son günlerde parlayan Sertabın tük sanat müziği yorumuna kanımca 15bin milyon basar. Mesela bir Benzemez Kimse Sana okudu, öyle böyle değil, sanki ses taş plaktan çıkan Hamiyet Yüceses sesi. Programın moderatörü de Güneri Civaoğluydu. Fransızların bir sözü varmış: Kalbin aklına, aklın aklı ermezmiş. Güneri Civaoğlundan duyduğum bu söz de pek hoşuma gitti. Anlayacağınız nefis bir pazar sohbeti dinlemiş oldum. Ne yapın edin Şevval Sam'dan Benzemez Kimse Sana'yı ve Kimseye Etmem Şikayet dinleyin. Benden 10 Numara.

Hiç yorum yok: