12.5.09

Bagimliliktan ve tirmalamaktan (craving...:)) nasil ama nasil kurtuluruz?


Our desire to be happy and our methods of going about it are not in synch...

Dun saat 18:30'dan beri sigara icmiyorum. Bu demektir ki yaklasik 15 saattir falan icmemisim...Aslinda saat abzinda degil de icmedigim adet bazinda bakmak lazim olaya... Soyle soyliyim... rahat bir 8 taneden siyirmisimdir....

Simdi olayin zorlugu ortada...bagimli olanlar ya da olmayanlar yani herkes bu olayin bir gelgit seklinde oldugunu gormuslerdir...Ben hamileyken sonra da emzirirken yaklasik toplam 19 ay boyunca sigara icmedim. Sonra tekrar basladim.. O zamanda bu zamana kadar da bir ara 5 ay boyunca icmedim gene...

Bu sefer farkli bir yontem deniyorum. Yukaridaki cumle aslinda olayin ozunu acikliyor. Yani mutlu olmak istiyorsun ve sigara iciyorsun halbuki yaptigin sey uzun vadede seni oldukca mutsuz edecek bir durum..keh keh... Bu defasinda yapmaya calistigim sey su: Canim sigrara istedigi zamanki zihin durumumu inceliyorum- ne oluyor su anda...? Ornegin sunu cok iyi farkediyorum...Sigaranin kendisinin yarattigini bir craving durumu var.... Aslinda ictigin sigaralarin bir cogunu bu cravingi bastirmak icin iciyorsun... Yani iciyorsun bir sure sonra o ictigin sigara yuzunden craving basliyor ve sen onu bastirmak icin tekrar iciyorsun... Saniyorum bagimliliik denen sey bu...

Hiç yorum yok: