8.5.09

Bon Jour



1990 yilinda, universitenin 2. yili idi, Fransiz Kultur'e yazildim. Biraz fransizca ogrenmeliyim sevdasi ile... 4 kur kadar gittim fekat sonra ask mesk hayati derken asmaya basladim kursu...4 kurun bile bana inanilmaz faydalari oldu. Latin kokenli dillerin temeliniş cozer gibi oldum. Hatta 1993 yilinda 8 ayligina Italyada kaldigim zaman sadece bu 4 kur sayesinde 3 ayda italyanca konusur duruma geldim. Sonra 2001 yilinda tursitik bir gezi icin Togoya gittigimde resmi dilleri Fransizca oldugundan konusulanlarin tumunu rahatlikla anlayabildim...Bir de 2004 yilinda ispanyolca kursuna gittiydim 1 sene... Tabii orada italyanca daha cok yardimci olmustu...Laf aramizda, tumu icinde en zoru İspanyolcadir bunu cok rahatlikla soyleyebilirim...Sadece bu 4 kur sayesinde...devam etseydim ne olurdu bilinmez... Belki bu seviye zaten benim sinirimdi daha oteye gecemezdim ya da belki super fransizca konusurdum...kimin umurunda...

Ha bir de o zamanlar kisa filtresiz Camel sigara icerdim... Ne manyaklik...Entel takilma modlarinda...vay vay vay....Kamel derdik..."Abi kisa kamel var mi?"...Pöööh

Hiç yorum yok: