1.2.10

Toplanti Durumları

Benim bir ders dinleyememe sıkıntım olagelmiştir üniversite yıllarında ortaya çıkan....Zevk almadığım bir ders varsa, örneğin muhasebe, ben yaklaşık 7 dakika sonra etrafa bakınmaya, arkadaşlarımı çimdikleyip "hadi sinemaya gidelim" demeye başlamış olurdum. Oysa ki, olması gerektiği gibi olan arkadaşlarım pür dikkat hocayı dinler; "ya uf dur işte sabret biraz" anlamına gelecek bakışlar ya da geri çimdirikler atarlardı bana...Ben de bu durumda dışarı çıkar ve "avarehum" şeklinde kampüs içinde ya da dışında artık kısmette ne varsa şeklinde dolanır dururdum.

Şimdi bu konu asla olmaması gereken bir ortamda yani iş ortamında da devam etmektedir. :) birebir toplantilarim zaten çabuk biter de 35 kişinin katıldığı " verimlilik ötesi" toplantılar benim için malzeme toplama ortamlarına dönüşmektedirler...Dışarı çıkamayacağıma göre (e yohannes yani...) ben de oturup malzeme toplarim...işte o gözlemlerden bazıları...

- efendim "bu konuda söylemek istediğim 3 şey var" deyip en son 10 şey söylerken yakaladığım tipler....

- "Bunlardan birincisi, ikincisi" deyip üçüncüsünde artık karıştırmış olup "döööördüncüsü de ..." diyen tipler...

- cümleye 1. tekil şahısla başlayıp, karşısındaki ile kurduğu göz kontağı sonucu anlatmakta olduğunu unutan ve cümleyi 5. çoğul şahıs ile bitiren tipler...:)

- masa etrafındaki herkes aceleyle ayağa kalkıp odayı terketmeye çalışırken, söylediklerine inatla devam eden ya da "ah son birşey daha" deyip yepyeni bir konu açan tipler....

- Konuştukları ile toplantı konusu arasındaki bağlantı sıfıra yaklaşan, bunu nihayet farkeden ve sözü konuya bağlamak için "dön baba dönelim hacılara gidelim" tadında debelenen tipler.

- Söylediği anlamsızlıkları farkeden ancak sessizlik durumunda düşeceği dehşetten korktuğu için konuşmaya bir türlü nokta koyamayanlar tipler....

- Söylediği bir şeye masadakiler onay verir şekilde kafa salladıkları için toplantının herhangi bir noktasında dönüp dönüp aynı konuyu gündeme getiren tipler...

Bu liste elbette uzar gider de benim genelde konuşma dili ile ilgili olarak her defasında "ahan da işte gene..." dediklerim bunlar :)

Hiç yorum yok: