2.5.10

Kötü Niyetli Jasuslar Girdi Bilgisayara...

Vonk vonk vonk diye bir sesle irkildim dün gece; tam bilgisayarımın başında keyifle gezintiler yaparken ve bir yandan da blog yazısı yazsam mı acaba diye düşünürken...Bu ses bilgisayarımdan geliyordu..Üstelik birden ekranda "your computer is under malicious attack" diye bir uyarı yazısı da belirdi...Dın dın dın...Sonra da önlem almak istiyorsanız hemen şu yazılımı yüklemelisiniz diye bir uyarı yazısı daha geldi. Sanırım fena halde oltaya gelmiştim. My Security Engine diye bir yerden artık iki dakika da bir "bilgisayarınız zokayı yutmuş durumda, bütün şifreleriniz ve gizli bilgileriniz çalınıyor olabilir gibi mesajlar o sinir bozucu sesle beraber gelmeye devam etti. Sonra mailbox'ınızdan kontakt listenize spam mailler gönderiliyor falan gibi mesajlar geldi.

Ay var ya...eve hırsız girmesi ile benzer bir hissi yaşamaya başladım. Artık sanki bilgisayardan beni seyrediyorlarmış gibi de hissetmeye başladım. Bi de tabii şirket bilgisayarı olduğu için pazartesi günü işe gittiğimde IT müdürünün hafif kınar bakışlarına maruz kalacağımı düşündükçe sinir terleri boşalmaya başladı. Artık dinle dur..."Biz size diyoruz bilgisayarınıza abüdik gıbidik şeyler yüklemeyin" falan gibi sözler...Sonra da hemen bir kararname maili gelir Operasyon bölümünden "bundan böyle bilgisayarlarınıza zart zurt ve zirt türü uygulamaları yüklemeniz kesinlikle yasaktır. " Uffff. Bi de ya sistem çökerse korkuları...en son ne zaman yedekleme yapmıştım acaba, düşünceleri...

Sonra internetten aradım bu My Security Engine'i. Bir malware imiş bu arkadaş. Onu kaldırmak için de garip garip yazılımlar yüklemek gerekiyormuş. 1 saate yakın da onu düşündüm. Ya onlar da oltaysa diye. Neyse sonunda iki tane "malware removal tool download" etmeye karar verdim. (bu arada download'u "karşıdan yükleme" gibi bir Türkçe ile Türkçeleştirmişler) Bir tanesi malware'in kendisini bloklaması dolayısıyla calışmadı. Öteki ise çalıştı ve My Securtiy Engine'i kaldırdı bilgisayarımdan. Neyse ki...

Aman dikkatli olun. Ben sanırım bunu saçma sapan müzik stream ederken aldım bilgisayarıma. Artık yok öyle şeyler.

Kullandığım anti-malware yazılımlar- Malwarebytes' Anti Malware ve PC Tools Spyware Doctor idi.

Hiç yorum yok: