16.2.11

Bilerek ya da Bilmeyerek

Bilerek ya da bilmeyerek hepimizin birilerinin hayatına etki ediyoruz. Bazıları çok derin etkiler oluyor. Öyle böyle değil. Bildiklerini hadi biliyorsun, kontrollü olabiliyorsun. Bilmediklerin için de bir şey yapamıyorsun. Fekat önce bilmeyip sonradan öğrendiğin durumlarda "anam ya, ben n'etmişim öyle? Bilseydim yapmazdım" diyerek pişmanlık rüzgarları içinde bir o yana bir bu yana uçuşuyorsun.
Mesela etkinin farkında olmadan bir hareket yapıyorsun, sonra birisi çıkıp da biliyor musun sen böyle böyle yaptığın için benim başıma şöyle bir olay geldi demesi gibi bir durumda şaşırıp kalıyorsun. "Olamaz. Ben bunu bilemezdim diyorsun. Bilseydim o şekilde davranmazdım diyorsun." Bir yük, bir ağırlık bu...

Bilmeyerek yaptığım hatalar için affedilmek istiyorum. Daha da önemlisi farkında olmadan yaptıklarımdan etkilenen insanların, karşılarına çıkanlarla müdacele edebilme güçlerinin olmasını diliyorum.

Hiç yorum yok: