18.7.11

Kadınlar Dünya Futbol Şampiyonası

6. Kadınlar Dünya Futbol Şampiyonasında galip Japonya oldu.

Biliyorsunuz bizim de bir Kadınlar Ligi var. 1. lig, 2. lig ve Bölgesel Lig diye. Ancak ben bugüne kadar kendilerinden bahsedildiğini hiç duymadım.

Benim kadınların futbol oynaması ile ilgili iki tespitim var:

1. Kadınların futbol oynamasına "ay canım, bakın işte ne güzel oynuyorlar, gayret içerisindeler" şeklinde bir nevi "hoşgören"bir tavırla bakılmasına ve erkek egemen spor camiasında varoluş için anlayışla karşılanması gereken bir girişim olarak değerlendirilmesine gıcık oluyorum.

2. Efendim 1999 finallerinde Amerikalı bayan futbolcu formasının üstünü çıkartıp da üstünde spor sütyeni olduğu halde sevinç gösterileri yapınca olay olmuş. Demek ki abaza heryerde abaza mı yoksa başka bir şey mi? Biz kadınlar, erkeklerin formalarını çıkartıp sevinç gösterileri yapmalarını kanıksamışızdır ya da kanıksatılmışızdır mı demeli? Aslına bakarsanız erkekler de formalarının üstünü çıkarttıklarında gayet seksi olabilirler ve kadınların merakını cezbedebilirler. Gelin görün ki bu olay olmaz değil mi? "Vaaaayy Cannavaro formasının üstünü çıkarttı ve 6 pack kaslarını göstererek sevinç gösterisi yaptı" diye hiçbir yerde görmezsiniz. Eh bayanlar olarak bizim de gözlerimiz bayram eder bu gibi durumlarda ama bu medyada "olay" olmaz!!!! Çünkü bu normaldir daha doğrusu normalleştirilmiştir. Erkektir ne yapsa yeridir ve kadınların da bu türlü şeyleri seksi bulduğun ifade etmesi de abesle iştigaldir.

Kadınların çıplak olması hala anormaldir, ayıptır ve dolayısıyla da normalleştirilmez ve böylece olay olur. Olay oldukça da meselenin etrafındaki merak ve gizem artar ve abazalık hat seviyelerde dolaşır. Erkekler yapsa normal ama kadınlar yaptı mı olay...

Neyse neyse hiç niyetim yoktu böyle yorumlar yapmaya ama neyse Japonya Kadın Takımına tebrikler.

Rock tarihinin "güzel" kadınlarından Patti Smith ile hoşçakal diyelim size.


Hiç yorum yok: