18.9.09

En iyi 50'de bir Türk


The Guardian'in Dünyada Yenebilecek En İyi 50 Yemek  listesinde (yazının orijinali burada) Türk Zeytinyağı 20. sırada yer alıyor. Hayır hayır, listede başka zeyinyağı yok. Üstelik bu zeytinyağını İngiltere'de Mehmet Murat isimli bir Türk beyefendi, elektronik malzeme dükkanından müşterilerine satıyormuş ...Mehmet Bey zeytinyağını KKTC'deki ve güney batı Türkiye'deki kendi bahçelerinden  gelen zeytinlerle üretiyormuş... Bravo Mehmet Bey'e...Gurur duydum. 

Ben listeyi görünce hemen şöyle bir göz gezdirdim, neler var neler diye...Hayal kırıklığı benim için patlıcanda oldu...En iyi patlıcan meğer Atinada yenirmiş. Yemeden inanmam...Benim hemen hemen her sabah ocakta közlediğim patlıcan anneminkilerden sonra en iyisidir...Patlıcan güzelce közlenir, sonra suyun altında kabukları soyulur..Ardından nazikçe kesilir ve üstüne bol zeytinyağı ve limon eklenerek ağzınıza atılır...Nefis birşeydir...Ehem...tabii taptaze beyaz ekmeğiniz varsa o yağa bandıra bandıra ekmeğinizi de yersiniz, tercih meselesi...Ben çok tercih ederim ama artık bizim evde bulunmuyor kendileri..

Neyse konumuza dönelim: Ben bu listeyi pek inandırıcı bulmuyorum zira bence dünyanın en iyi yiyeceği olan pad thai bu listede bulunmamaktadır. Pad thai hakkındaki düşüncelerim için fareler lütfen buraya...

Hiç yorum yok: