14.12.09

çam ağacını haleluyahla mı yoksa besmele ile mi?...nöel as a sosyolojik olgu :)

Abim ve ben zıt kardeşlerizdir...Özellikle din konusunda...O pek dindardır, ben ise sıfırın altında 55 falan...

Şimdi evimde çam ağacımız süslendi...ışıklar, boncuklar, bir sürü güzel güzel süsler, kırmızı fiyonklar, noel babalar, kardan adamlar..biliyorsunuz işte o güzel şeyler...

Abim bana diyor ki neden çocuğuna böyle bir eğitim veriyorsun? nasıl bir eğitim? Yani hristiyan eğitimi... Noel baba...Noel ağacı falan...Hımmmmm....O böyle söyleyince düşündüm...Ben bu çam ağacını oğluşumla beraber kurarken haleluyah mı dedim yoksa ya allah ya bismillah mı? Hayır hayır hiçbirisini demedim...Ben bu çam ağacını kurarken..ne güzel! yeni bir kış mevsimi daha geldi...yakında yeni yıla gireceğiz...belki kar yağacak...yağmasa bile hava soğuk olacak ve biz bu güzel ağacın pırıltısı etrafında evimizde sıcak sıcak sohbetler edeceğiz..diye düşünerek kurdum... Bazılarını da dile getirdim kuzu dallara süsleri asmaya çalışırken...Çünkü benim kafamda çam ağacı süslemesi oğlumun deyişiyle "növel baba" ile eşleşmemiş...istemezsem de eşleşmez...benim kafamda çam ağacı güzellikle ve kış mevsimi ile eşleşmiş...Nitekim çam ağacımız taaa Şubat sonuna kadar falan da salonda bizimle aynı havayı teneffüs eder...

Diyeceğim odur ki;

Vicdanım bana hedonistik duygular işin içine girdiğinde din, dil, cins, ırk ayrımı yapmamam gerektiğini söylüyor...:) Mesela İtalyanların noel zamanında yedikleri şu pek lezzetli panettone kekleri vardır...şimdi ben onu yemezsem, oğluma o güzel lezzeti sırf hristisyanların noel zamanı yediği bir şeydir bu diyerek sunmazsam olmaz ki....Bu arada bakın İstanbulda Beyaz Fırınlarda bu mevsimde bulabilirsiniz Panettonelerden..yani taze anlamında...yoksa Migroslara falan paketli italyadan ithal bir sürü var zaten....Bir de Cafe Nero'larda küçük paketlerde satıyorlar...onlar da aman aman aman...yani yememek için ancak diyette olmak gerekir...

Ayrıca abicim; kardeşin seni seviyor biliyossun...:)

3 yorum:

indis dedi ki...

ben de geçen gün düşündüm, eskiden yeni yılın gelişini kutlarken de din meseleisini düşünür müydük? ben hiç düşünmezdim, süslerimi ışıklarımı kutlamalarımı hediyelerimi hazırlar yeni yılın gelmesini beklerdim. şimdi yine tüm ritüellerimi yapıyorum ama aklım abuk subuk şeyler geliyor. cama astığım ışıkları görenler cama taş atar mı? beni mimler mi? yeni bir yılın gelişini kutluyoruz kimin geleneği olursa olsun çok güzel bir gelenek bence, ayrıca takvimimiz hiristiyan takvimi olduğuna göre yeni gelen yıl bizim da yılımız sayılır :) hepsi abin ve senin ilişkinden bağımsızdır antiparantez...

Parahuman dedi ki...

çok güzel bir yazı olmuş... ben de hep yılbaşı olayına dindarların bu düşmanca bakışından rahatsız olmuşumdur... ailecek güzel zaman geçirmeye yarayan bu yılbaşı olayının altında başka bir din propagandası aramak bence de çok saçma... şimdiden mutlu yılbaşı eğlenceleri dilerim...

ayrıca noel baba da antalyalı olduğu için pek sorun olmamalı sanki :)

FUNdy dedi ki...

indis-
güzel indis senin guzel zevkinle yaptığın süslemeleri taşlayanların elleri çana dönüşür...bak ahan da diyom burdan!!!:)

Tabii ben de abim ve ilişkimi olayın dışında tutuyorum. Fakat biz ailemizin içinde böyle bir dialog ortamı oluşturabiliyoruz...ve daha komigi bizim gibi alakasız tipler kardeş olarak birbirlerine bağırlarına basıyorlar, yani gerçek anlamda:)...Ben ona benim fikrimi söylediğim zaman o "peki o zaman" deyip saygı duyabiliyor ve ben de onun bana bunu sormasını garip karşılamıyorum aksine bunun üstüne düşünüyorum..Yani kendi örneğimi mükemmelleştirmek anlamında değil, sadece istersek farklı bir yol olabilir demek anlamında bahsediyorum bundan...ama gene tabii bu örneğin açık ettiği anlamlardan daha derin şeyler var şu anda Türkiye'de.

Parahuman-
Hoşgeldin :) iyi düşüncelerin için teşekkürler. Bu türlü ayrımlar ne yazık ki hep olmaya devam etmeye edecek. Biz eğlenirken onlar şaşıracaklar, onlar eğlenirken biz şaşıracağız...Sana da şimdiden iyi eğlenceler ve güzel bir yeniyıl dilerim.