2.10.09

Albüm Kapakları

Siz de etkilenir misiniz müzik albümlerinin kapaklarından? Mesela hiç alacağınız yoksa bile ve ismini daha önce hiç duymamışsanız dahi bir CD'yi sadece kapak tasarımı yüzünden aldığınız oldu mu? Aldığınız kötü çıkmış olsa da gene o müthiş baskıya dayanamarak tekrar ve bile bile aynı şeyi yapar mısınız?

Ya da hiç bilmediğiniz bir gurubu deneme zevkinizi sadece kötü kapak tasarımı yüzünden ertelediğiniz olur mu?

Ben çok etkilerinirim ve eğer gerçekten sadece şarkıcının suretinden ibaret bir kapak değilse bayağı bir uzun süre de o kapağı inceleyebilirim. Tabii bazı suretli kapaklar her daim incelenebilir...(Bruce, Chet Baker):)

Bazen albümün konsepti ile ilgili olur resimler bazen sadece içindeki bir şarkıya gönderme yapar...Ya da guruptaki bir müzisyenin sado-mazoşist eğilimlerini açık eden tasarımlar da vardır...Bunlar genelde kan, vahşet içerirler ki zaten benden de uzak dururlar...
Bi de bir standart tutturmuş olanlar vardır...Mesela Blue Notes'dan çıkan CD'leri Blue Notes yazısını görmeden dahi bilirsiniz. Ben Blue Notes durumunda müzisyenin kim olduğuna bile bakmadan alma eğiliminde olurum....

Ben müzisyen olsaydım kesin albümün kapağı ile saplantılı bir titizlik içinde ilgilenirdim...Artık günler ve geceler boyunca nasıl bir albüm kapağı olacağı ile ilgili düşünür; çizerlerle, fotoğrafçılarla uzun mesailer harcardım. Mesela Björk'ün tarzı hoşuma gidiyor...Büyük olasılıkla o stilde birşeyler takılırdım ya da çok sembolik takılıp Fleetwood Mac'in şu albüm resmi gibi birşeyler isterdim...Bu arada Meddle nasıl da değeri bilinemeyen bir albüm olmuştur ve fakat nasıl da güzel şarkılar vardır içinde...

Tom Waits ve Chet Baker ile ilgili eski yazılarım için fareler lütfen ilgili CD kapağına...

Hiç yorum yok: